Odstąpienie do umowy zawartej na odległość.
Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014, kupujący ma 14 dni od daty otrzymania towaru na przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, a jeśli sprzedający nie poinformował o prawie do odstąpienia – 12 miesięcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie może być wysłane:
- w formie elektronicznej na adres email: shop@mazurskiesianko.pl
- pisemnie na adres: Marzena Bernatowicz; Jabłońskie 28; 19-500 Gołdap
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, jest też dostępny w formie pliku pdf na końcu bieżącej strony. Klient może skorzystać z formularzy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Konsument nie ma obowiązku podawania przyczyny odstąpienia od umowy.
Zwrot przedmiotu przez konsumenta powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od daty przesłania oświadczenia, podobnie jak zwrot środków przez sprzedającego. sprzedający może jednak wstrzymać się z odesłaniem środków do czasu otrzymania przedmiotu lub otrzymania potwierdzenia wysyłki przedmiotu zależnie od tego, co nastąpi wcześniej. Zwrot środków następuje na wskazane przez klienta konto bankowe lub w inny uzgodniony sposób dogodny dla klienta, nie powodujący poniesienia przez niego dodatkowych kosztów. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą, Sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
W przypadku odstąpienia klienta od umowy zawartej na odległość, umowa uważana jest za niezawartą.
Sprzedający zwraca klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności łącznie z kosztami dostawy produktu. Kupujący jest zobowiązany do odesłania towaru na własny koszt, we wskazanym wyżej terminie, natomiast sprzedający nie zwraca kosztów odesłania przedmiotu.
Zgodnie z przywołaną powyżej ustawą o prawach konsumenta prawo do odstąpienia klienta od umowy zawartej na odległość nie przysługuje dla umowy "w której przedmiotem świadczenia jest produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu" oraz dla wyjątków, które nie mają tutaj zastosowania.
Reklamacje
Dbamy o jakość artykułów, które Państwu oferujemy. Jeśli jednak uznacie Państwo, że otrzymana przesyłka nadaje się z jakichkolwiek przyczyn do reklamacji, to bardzo prosimy o bezpośredni kontakt. Wszelkie wątpliwości rozstrzygamy na korzyść Kupującego i staramy się rozwiązać sprawy tak, żeby Klient był zadowolony z transakcji :)
Można też skorzystać z formularza reklamacji, który jest dostępny w formie pliku pdf na końcu bieżącej strony.
Reklamacja może być wysłana:
- w formie elektronicznej na adres email: shop@mazurskiesianko.pl
- pisemnie na adres: Marzena Bernatowicz; Jabłońskie 28; 19-500 Gołdap
Reklamacje są rozpatrywane niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni. Jeśli sprzedający nie ustosunkuje się do reklamacji w tym terminie, reklamacja jest uznawana za zasadną.
Wobec Klientów będących konsumentami i przedsiębiorcami na prawach konsumenta sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową na zasadach określonych w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta.
Wobec Klientów będących przedsiębiorcami sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanej, na zasadach określonych w art. 556 i kolejnych Kodeksu cywilnego.
Sprzedający informuje również, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Jest to interaktywna strona internetowa (można wybrać między innymi język polski) z punktem obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Pliki do pobrania:
W razie pytań i wątpliwości służymy pomocą:
Robert 792 877 025 - siano, zioła
Marzena 790 490 508 - karmy, zioła i inne artykuły